Salgına rağmen, JUMO fikir yönetimi başarılı bir model olmaya devam ediyor. Çünkü 2021'de 150'den fazla çalışan, 200'e yakın öneriyle yer aldı. En başarılı öneriler iki etkinlikte onurlandırıldı.
JUMO hissedarı Bernhard Juchheim açılış konuşmasında "Onlar bizim işaretlerimizdir, çünkü iş ne olursa olsun bağlılıkları tüm meslektaşlarımıza tutkunun JUMO'yu her gün nasıl daha iyi hale getirebileceğini gösterir" dedi.
JUMO Genel Müdürü Steffen Hoßfeld, her zamankinden daha zorlu uluslararası rekabette fikir yönetiminin önemli rolüne değindi: “İşleri yapma şeklimizi test etmeye devam ediyoruz. 'Biz hep böyle yapardık' cümlesini lügatımızdan kesinlikle yasaklamalıyız. Bunun için yaşayan bir inovasyon kültürüne ihtiyacımız var.”
JUMO fikir yönetimi başkanı Monika Thom, geçen yıl genel olarak olumlu bir dengeden bahsetti: "2021'de fikir yönetiminde 168 çalışan yer aldı. Toplam 197 teklif sundular. Bu sayede Corona'nın ikinci yılında bile yüksek seviyeyi korumayı başardık.” Fikirleri uygulayarak, JUMO geçen yıl yaklaşık 316.00 Euro maliyet tasarrufu sağladı.
Martin Jordan en başarılı fikirle birinci oldu. JUMO lojistik merkezinde mevcut iki karton kesme makinesinin kullanımını analiz etti ve özellikle yoğun emek isteyen tasarımları basitleştirdi. Sonuç olarak, iki makineden biri gereksiz hale geldi, park alanı ve ilgili depolama alanı başka amaçlar için kullanılabilir oldu ve kurulum süreleri azaltıldı. Optimizasyon, yıllık 44.500 Euro tasarruf sağlar. Mario Hauswirth'in fikri ikinci sırada geldi ve sensör üretiminde altın pasta kullanımının azaltılabileceği ve böylece her yıl malzeme maliyetlerinde 40.000 € tasarruf sağlandı. Üçüncülük, satın alma alanındaki bir süreci yüksek zaman ve malzeme harcamalarından kaçınılacak şekilde dijitalleştiren Simone Kirsch'e gitti.